Home  »  Media  »  Parody Website Fools Washington Post Into Thinking Sarah Palin Going To Work For Al Jazeera

Feb 12, 2013 Comments Off on Parody Website Fools Washington Post Into Thinking Sarah Palin Going To Work For Al Jazeera Chuck Biscuits

They wanted it so badly…

Correction now running at The Washington Post: CORRECTION: An earlier version of this post incorrectly reported that Sarah Palin had signed on as a contributor to the Al Jazeera America news network. The blogger cited a report on the Daily Currant Web site as the basis for that information without realizing that the piece was satirical.

Excerpted from Mediaite: “The Sarah Palin Story is a cautionary tale about what can happen when politics and celebrity meet,” begins Washington Post contributor Suzi Parker’s profile of Sarah Palin’s move from Fox News Channel to the future cable news network Al Jazeera English. “Late last week Al Jazeera America announced the former vice-presidential candidate would be joining their news network.”

The only problem with Parker’s scoop is that the news of Palin’s move comes from the comedy news site The Daily Currant, which recently published a wide-ranging “interview” with Palin about her lateral career move. The Daily Currant describes itself as “the global satirical newspaper of record.”

“Ironically, Fox News recently called Al Jazeera “an anti-American terror mouthpiece,” Parker noted ironically.

“Bless her heart, is Palin trying her best to stay relevant while her 15 minutes fades into the political history books?” Parker asked, after noting that the former Alaska governor posted a message on her Facebook announcing her intention to attend the memorial service of slain Navy SEAL Chris Kyle.

Parker’s comprehensive editorial-cum-profile of Palin and her career cites multiple sources and includes several supporting quotes, but is unfortunately based on a faulty premise.

Keep reading…